Monday, September 22, 2008

Förhandsvisning nu på morgonen

Jag jobbar för närvarande mest med shoppinggatans sökverktyg, och det börjar likna något. Själv brukar jag tycka att det är kul att föjla utvecklingen hos nya spännande företag, så därför länkar jag till den nya sökfunktionen: Shoppingguide. Dock: Länken går till en utvecklingsversion. Pixliga bilder tex då vi måste konvertera alla thumbnails till det nya, större formatet.

I övrigt så ser jag fram emot torsdag, för då blir Peter tillgänglig igen. 49lights består av mig, Jenny och Peter.
Jenny är vd, visionären bakom Shoppinggatan, och det är hon som specar upp hur allt ska se ut och fungera, fyller sajten med innehåll och skapar grafik. Roligt om Jenny är att hon förutom sin civilingenjörsexamen i Teknisk Fysik har pluggat Hindi i några år på universitetet.
Peter är en fantastisk utvecklare med rötterna i dotnet, ai och databasprogrammering. Spännande detalj är att han varit i Las Vegas och spelat i poker-VM.
Och själv är jag en mångfacetterad utvecklare som älskar internet och som har provat på allt från Fortran77 till Amiga Basic.

Peter har iaf varit ute på konsultuppdrag ett tag, så att få tillbaka honom i matchen snabbar på utvecklingen avsevärt (antagligen mer än 100%, Peter är grymt effektiv ;))

No comments: