Saturday, September 13, 2008

Kaskado - det funkade + Dan.se's roliga prylar riktigt roliga


Igår provade jag så Kaskado på Wayne's Coffee. Jag aktiverade erbjudandet om en extra latte och visade min mobil i kassan, och vips fick jag och Jenny en varsin hink latte. Ungefär som jag hade förväntat mig, men vad jag inte förstod var vad "använd"-knappen gjorde, för grafiken såg precis likadan ut. Skulle jag trycka när biträdet tittade? Vad hade hänt om jag inte tryckte? I vilket fall fick jag mitt kaffe som utlovat.

Jag sprang även på Henrik Ahlen på stan, och vi pratade lite om online-video. Henrik är alltid intressant att lyssna på, senast jag träffade honom var vid ett diskussionsbord om framtidens media som Founders Alliance anordnade.

Jag läste idag på Dans blogg att han hade haft en oproduktiv vecka. Hösten har ju kommit och jag tror att många påverkas av det. Har inte bloggandet varit väldigt sparsamt denna vecka? I vilket fall så kollade in jag på Dans shop roligaprylar. Det var överaskande skoj, fast jag skulle nog kalla den för ironiska prylar. Det var riktigt skoj att läsa om produkterna, själv fastnade jag för Sat Nag, en ironiska GPS. Inte för att Dan verkar ha för lite att göra, men jag tror att just hans roligaprylar-produkter skulle passa bra även i bloggform. Jag skulle gärna läsa lite mer om produkterna, och gärna ploppa in då och då för att få mig ett skratt (och givetvis spendera pengar). Branding, förtroende och framförallt lojalitet borde den bloggen ge.

1 comment:

Unknown said...

Jag har ju en blogg på sidan och även RSS-feed för produkterna. Känns overkill att blogga separat om det också. Nästan spammigt :)

Men annars är det en bra idé, sidan började ju som en blogg faktiskt.
/Dan