Friday, October 3, 2008

Entrepenörsgalan

I tisdags var jag på Entrepenörsgalan i Stockholms stadshus. Det arrangeras av Founders Alliance där jag är medlem och är ett riktigt bra event.

Talarna var otroligt inspirerande (Ulla Lundevall, grundare Dustin, Robert af Jochnick, grundare Oriflame, Torsten Jansson, grundare New Wave Group, Mats Qviberg, grundare Avanza) och Kristina Lindhe (grundare Lexington) vann Founders Award i konkurrens med Mernosh Saatchi (grundare Humblestorm).

Kristina som vann är riktigt cool. Hon har varit lugn och trevlig när jag har pratat med henne, men det är uppenbart att hon är stenhård och målinriktad när det gäller Lexingtons utveckling.

Själv tyckte jag att det var extra kul att jag satt bredvid Kristofer Arwin under middagen. Kristofer är som bekant vd för Testfreaks och grundare av Pricerunner, så många av hans erfarenheter är nog direkt applicerbara på Shoppinggatan.

Talarna var bra, middagsgästerna var bra och efterfesten på Udici

No comments: